søndag den 9. august 2009

Coca cola Cherry

Jeg kan godt lide at prøve nye og anderledes former for mad og drikke. Så da jeg igår faldt over denne Cherry Coke, måtte jeg købe den. Jeg har hørt om den før fra bla. film og fra Savage Garden sangen – I Want you :), men aldrig set den i DK.
Hvis jeg skal give den fra 1-6 stjerner, bliver det: **** Jeg var ret vild med smagen, der udover almindelige cola ledte tankerne hen på kirsebærsauce fra ris a la mande :) Det lyder nok ret mærkeligt, men jeg synes det var en god kombination, og kirsebærsmagen var ikke for gennemtrængende. Jeg kan forestille mig den skal nydes kold, ellers blir´ smagen nok lige i overkanten. Selve designet var også ret fint, med en lidt mere kirsebærrød farve på hele dåsen og så selve bæret for oven.


Lidt historie: Coca Cola Cherry så første gang dagens lys i 1982. Pink Floyd introducerede den for et testpanel ved the Worlds Fair i USA. Den var nummer 3 colavariant nogensinde. Der går rygter om at drikken er opfundet af Roger Waters fra Pink Floyd.
Cherry Coke fås i en del lande bla. England, Holland og Japan. Den har prøvet været indført i f.eks. Spanien og på Filippinerne, men vandt aldrig rigtigt indpas og blev taget af markedet igen.
I 2007 lancerede Coca Cola en ny kampagne for Cherry Coke med Jay-Z som frontfigur. Sammen med firmaet Rocawear, var han også med til at designe den nye dåse nedenunder. Personligt kan jeg bedre lide den ældre version jeg fandt igår.


Kender I til Cherry Coke?

(Billede: privat, google)

3 kommentarer:

lea sagde ...

jeg har hørt om det, men aldrig smaget. interessant at høre lidt om cherry colaen...jeg har altid syntes at supermarkeds "colaer" smager lidt af kirsebær, så kan forestille mig at jeg ville få den association : ) skægt - en coca cola original taste der smager af nettocola. men kan egentlig godt forestille mig at det ikke er helt dårligt!

lea sagde ...

ups mente smagt : )

~Sine~ sagde ...

Hvor sjovt du synes supermakeds cola, smager af kirsebær, det har jeg aldrig tænkt over :)