onsdag den 21. januar 2009

Vild med origami

Da jeg var yngre, foldede jeg en del origami. Den svenske fotograf/kunstner Carl Kleiner har også gjort det i papirkunsten. Jeg kan virkelig godt lide hans billeder nedenfor. Der er noget eventyragtigt og mystisk over dem, der får mig til at tænke på en hel historie bag.





Vil også lige vise det her selvom det ikke er med origami. Her er rigtig flotte farver, stadig stemningen fra ovenover og så ligner skoven lidt den, jeg besøgte i min barndomstid. Og ligesom med de foldede papirer, tænker jeg om paraplyen, hvordan er den havnet der?


(Fotos www.carlkleiner.com)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvis du havde et rigtig, rigtig fint kamera, så kunne du jo også sagtens ta sådan nogen billeder!! Jeg syns det sidste billede med paraplyen er flot, men de andre er jo bare papir... Nu er jeg selvfølgelig heller ikke nogen stor kunstkender.

Ps. så er de "bekræftelse af ord" tit og ofte nogen meget sjove ord. ;o)

~Sine~ sagde ...

Ja, et rigtig godt kamera kunne jeg godt ønske mig. Det er skam ikke bare papir, men små stykker eventyr kære Indianer :-P men ja, det med paraplyen er os super flot, bare der ikke ligger en druknet ejer til den i vandet.

Hvad tænker du på med bekræftelse af ord?

Anonym sagde ...

Jo ser du nr man efterlader en kommentar så skriver man et ord som computeren/ din blog vælger. Til den her det f.eks. "cocaloy" det er noget med sikkerheden tror jeg...

~Sine~ sagde ...

Haha, nå dem :-) Ja det er de fedeste ord.

Kirsten Olesen sagde ...

Spændende billeder, der, ja, ligger op til historie- eller eventyrdigtning, som du skriver.