søndag den 7. august 2011

Sat til vægs

I julegave fik jeg af min søster og mor 3 hylder og 2 "stænger" i det her fine teaksystem. Jeg skal ikke kunne sige om det er replika, men tror det ikke. Systemet hedder Royal System og er tegnet af den danske møbeldesigner Poul Cadovius i 1951. Jeg synes det er rigtig flot og sjovt med mange forskellige kombinationsmuligheder, så glæder mig til at få det op i min nye hule. Tre hylder er dog næsten ikke nok, så har I en idé til hvor jeg kan finde dele til systemet, må I endelig sige til! Har kigget lidt på dba og lauritz.com indtil videre.



Systemet er for nylig blevet "genoptrykt" af designmøbelfirmaet dk3. Det vil blive lavet i en slidstærk kompaktlaminat udgave plus i eg og valnød. Rigtig god idé at genoplive klassikeren synes jeg. Bl.a. vil der blive udformet et "hængeskab" designet til den bærbare kan få en plads der. Læs om projektet her.



(Billeder: modernfindings.com, designaddict.com, image.architonic.com, dk3.dk)

Ingen kommentarer: