tirsdag den 3. januar 2012

Wasting my time

Igår tænkte jeg, det var på høje tid at få min nye gamle lampe hængt op i gangen, at jeg absolut intet ved om elektricitet, skulle ikke være en hindring. Min moster var på besøg og vi startede ud med at ringe rundt til lidt forskellige og høre hvordan man griber sådan en situation an.

Stikdåsen er som det første komplet dækket af maling, så jeg bruger 100 år, stående på en marokkopude, på en bedroller på en stol for at få den fri oppe ved loftet. Endelig lykkes det. Derefter får jeg ledningen gjort klar og putter den i de rigtige huller, intet lys. Jeg laver kobbertrådene længere prøver igen, intet resultat. Mens jeg gør dette, taber jeg en mikroskrue der skal holde på ledningen 2 gange, anden gang forsvinder den, så må bruge en større djævel og stikdåsen kan ikke komme på.

Da intet sker, opdager jeg pæren er sprunget, prøver med en ny pære - intet resultat - ny pære - igen intet resultat. Vi har nu brugt en rum tid og ca. slået strømmen til og fra 53 gange. Da intet virker, vil jeg teste om det er lampen eller stikdåsen den er gal med. Jeg får et stik skilt ad, så ledningen kan komme deri og jeg kan teste lampen i en kontakt, og den virker sgu! Med et super super fint lys. Spørg mig ikke hvorfor, men jeg vælger at stikke fingeren direkte hen hvor det ene stykke ledning sidder, hvilket resulterer i elefantstød og skrig. Jeg er dog stadig meget vild med lampen og vil lade den hænge på den lidt uhænsigtsmæssige måde ud af stikket mens jeg handler. Da jeg kommer hjem åbner jeg døren, svinger indkøbsposen og...... smadrer lampen. Jamen altså.

Det er jeg vil frem til er: hvis nogen har et tip om en lampe lignende den nedenfor fra dba, qxl, genbrug loppemarked you name it, så sig endelig til! ;)




(Billede: privat)

Ingen kommentarer: