fredag den 13. februar 2009

"Det er det ydre der tæller"

"Man skal ikke skue hunden på hårene" - men når det gælder emballage er det vel lige netop det vi alle gør. I næste uge skal vi undervises i emballage og jeg glæder mig. Synes det er et super spændende og bredt emne og noget jeg godt kunne forestille mig at arbejde med i fremtiden.



Jeg har her fundet et forholdsvis nyt eksempel på emballagedesign, som jeg synes er blevet meget vellykket. Jeg kan desværre ikke se hvilket firma der har designet det. I år er jeg flere gange faldet over det fine mønster rundt omkring, så måtte lige tjekke ud, hvad der lå bag. De første mælk af slagsen ovenfor kom i butikkerne juni sidste år.


Den økologiske landmand Chriss Hedeager er gået sammen med Super Best om at lancere brandet Hedeager der foruden øko-mælk også skal tælle oste, spegepølser og andet kødpålæg.


I en artikel om det nye brand og dets design står der "Brandingen er gennemført med et fælles nyt emballage-design for alle produkter, som skal høre til i den absolut øverste ende af kvalitets-skalaen."



Dette synes jeg designet lever rigtig godt op til. Det er klassisk, enkelt og stilrent. Fonten Georgia, som også ses i logoet ovenfor med de tre enkle figurer der viser hvad der foregår på gården, harmonerer godt med de andre elementer. Måske der er lidt for mange detaljer på trillebøren, men ellers kan jeg godt li´logoet og dets enkle stil. Det er en mælk der ser pæn ud på køkkenbordet og vækker tillid. Økologi er meget oppe i tiden, og dette er et design der rammer en bred målgruppe. Jeg tænker også lidt på en hyggelig frokost i et svensk landkøkken :) Se en mini designmanual her.

Designet til Naturmælk (et brand som Chriss Hedeager faktisk også står bag) passede fint til økomælk og dens målgruppe for år tilbage, men jeg synes Hedeager-designet rammer bedre her i 2009. Hvad synes du??

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

HOV HOV, du har da vist ikke blogget hver dag.. JEG MANGLER NYHEDER FRA DIN HJERNE, DEN MÅDE DU SER VERDEN IGENNEM ET LILLE KAFFEFILTER; JEG BEUNDRE DET!

Anonym sagde ...

Hovsa, min fejl. Det havde du vist.

~Sine~ sagde ...

Tager jeg fejl eller er du min største fan?!